Algemene voorwaarden

Contract

mijntaxi.be handelt als bemiddelaar voor derde partijen.
Het contract van de voorziene vervoerdienst is tussen u ( de Klant ) en de derde partij ( de vervoer leverancier ).
Door het reserveren van een transfer, gaat u een contract aan met de vervoer leverancier, vermeld op uw transfer bevestiging.

Reisgegevens

Zijn uw persoonlijke gegevens correct & volledig zodat wij u vlot kunnen bereiken ?

Prijzen

Door de huidige hoge brandstofprijzen zijn we genoodzaakt onze tarieven tijdelijk aan te passen.
De opgegeven prijzen in de tabellen zijn steeds onder voorbehoud van beschikbaarheid.

Afhalen

Bij uw aankomst wachten wij u op de aangegeven plaats.
Treft u er echter niemand, gelieve ons dan zo snel mogelijk te contacteren op het aangegeven GSM nummer van uw chauffeur vermeld op uw document.
Geeft u ons a.u.b. ook een seintje via telefoon, sms of email bij vertraging en/of wijziging van dag/uur/vlucht met melding van de wijziging.
Zonder deze melding kunnen wij niet verantwoordelijk gesteld worden voor vertragingen.
Er is steeds 1 uur wachttijd voorzien bij uw retour.
Voor niet gemelde wachttijden langer dan 1 uur kunnen wij € 30 per uur extra aanrekenen.

Aansprakelijkheid

De aansprakelijkheid voor de diensten tussen u en de vervoer leverancier is uitsluitend beperkt tot die twee partijen tussen wie de dienst is gecontracteerd.
Iedere aansprakelijkheid als het gevolg van het leveren van vervoerdiensten zal alleen de verantwoordelijkheid zijn van de vervoer leverancier en hun verzekeringsmaatschappij.
Noch wij, noch de vervoer leverancier kunnen verantwoordelijk worden gesteld voor enige vorm van verlies (inclusief het missen van een vlucht) als gevolg van onvoldoende reistijd.
Door hierbij in te stemmen, accepteert u dat mijntaxi.be op geen enkele manier verantwoordelijk zal zijn voor enige vorm van verlies, kosten of door u aangesproken kan worden bij enig probleem met het vervoer en dat alle eventuele vorderingen zullen worden doorgestuurd naar de vervoer leverancier.
mijntaxi.be zal er alles aan doen om de klant te helpen bij het oplossen van klachten of problemen.

Beschikbaarheid van diensten

Alle op de website opgegeven informatie is te goeder trouw en geacht juist te zijn op het moment van afdrukken.

Wijzigingen en annuleringen

Tot voor 48 uur voor de aanvangstijd van het vervoer zijn er geen annulatiekosten.
Tussen 48 tot 24 uur voor de aanvangstijd van het vervoer bedragen de annulatiekosten 50% van de oorspronkelijke prijs.
Binnen 24 uur voor de aanvangstijd van het vervoer, bedragen de annulatiekosten 100% van de oorspronkelijke prijs.

Bagage

In onze prijzen is één tas of koffer en één handbagage per passagier inbegrepen.
Extra bagage en/of grote voorwerpen kunnen extra in rekening worden gebracht bij reservatie of bij de transfer uitvoering.

Overmacht

mijntaxi.be en de vervoer leverancier kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor vertragingen, veranderingen of annuleringen van de service door overmacht, of door andere omstandigheden die niet te overzien of buiten het bereik van de vervoer leverancier zijn.

Bedrijfsgegevens

De website www.mijntaxi.be is eigendom van Mercator Mobility BV
8400 Oostende - België
BTW-nummer: BE 0421 047 306

BETALINGS VOORWAARDEN

ART. 1

Onze aanbiedingen worden gedaan zonder verbintenis wat leverings- en uitvoeringsdata betreft. Deze worden steeds bij benadering opgegeven. Alle aan de klant overgemaakte prijzen, zowel deze vastgesteld op onze website als degene verstrekt bij wijze van bijzondere prijsopgave zijn niet definitief doch vatbaar voor wijzigingen onder invloed van de algemene economische voorwaarden en inzonderheid van iedere eventuele stijging van de prijzen van de grondstoffen of van de handenarbeid.In elk geval kan zeker geen vordering gesteld worden lastens Mercator Mobility BV of enige verantwoordelijkheid te haren laste gelegd worden, wanneer afwijkingen van het vooropgestelde programma, zich voordoen.

ART. 2

Alle fakturen dienen bij ontvangst betaald te worden, tenzij anders overeengekomen bij de prijsofferte.

ART. 3

Mercator Mobility BV behoudt zicht het recht voor, bij niet tijdige betaling van één faktuur op de vervaldag alle kontrakten in uitvoering te schorsen of te vernietigen, (dit met het behoud van het recht op intresten en   schadevergoeding)  en alle nog niet vervallen schuldvorderingen onmiddelijk op te eisen, welke ook de getroffen overeenkomsten  zouden zijn geweest.

ART. 4

In geval van niet-betaling van één of meerdere fakturen op de vervaldag, zal het bedrag ervan met een forfaitaire schadevergoeding van rechtswege en zonder ingebrekestelling verhoogd worden met 8% en met een minimum van 100 euro.

ART. 5

Onverminderd deze forfaitaire schadevergoeding, zal bovendien van rechtswege en zonder ingebrekestelling, een intrest verschuldigd zijn van 1 % per maand, op de bedragen van de niet betaalde fakturen.

ART. 6

De klant zal steeds persoonlijk gehouden zijn tegenover Mercator Mobility BV, om de integrale betaling uit te voeren van de bestelde diensten, ook wanneer wegens bepaalde redenen zoals onder andere ziekte, overmacht, moeilijkheden, enz...de geplande dienst niet kan uitgevoerd worden. In geen geval zal de klant Mercator Mobility kunnen doorwijzen naar een verzekeraar teneinde een uitbetaling te bekomen.

ART. 7

Eventuele klachten dienen per aangetekend schrijven en binnen de acht dagen aan Mercator Mobility BV vezonden te worden, met een duidelijke omschrijving van de gebreken die ons in staat zal zullen stellen volledig kennis te nemen van de zaak. Alle laattijdige of onvolledige klachten zullen als niet bestaand worden aangezien.

ART. 8

In geval van betwisting zullen enkel en alleen de rechtbanken van het rechtsgebied Oostende en Brugge bevoegd zijn. Het staat echter Mercator Mobility BV vrij te dagvaarden voor een andere juridictie.